Moduł oferowany także w ramach programów studiów:
Informacje ogólne:
Rocznik:
2016/2017
Kod:
HSO-1-413-s
Nazwa:
Kim jest człowiek? Kontrowersje współczesne
Wydział:
Humanistyczny
Poziom studiów:
Studia I stopnia
Specjalność:
-
Kierunek:
Socjologia
Semestr:
4
Profil kształcenia:
Ogólny i praktyczny
Język wykładowy:
Polski
Forma i tryb studiów:
Stacjonarne
Strona www:
 
Osoba odpowiedzialna:
prof. dr hab. Gadacz Tadeusz (tgadacz@ifispan.waw.pl)
Osoby prowadzące:
prof. dr hab. Gadacz Tadeusz (tgadacz@ifispan.waw.pl)
Krótka charakterystyka modułu

Opis efektów kształcenia dla modułu zajęć
Kod EKM Student, który zaliczył moduł zajęć wie/umie/potrafi Powiązania z EKK Sposób weryfikacji efektów kształcenia (forma zaliczeń)
Wiedza
M_W001 Zna podstawowe paradygmaty analizy w naukach społecznych i humanistycznych. SO1A_W04, SO2A_W03 Esej
M_W002 Zna relacje zachodzące między procesami, strukturami i instytucjami społecznymi oraz między ich elementami we współczesnym społeczeństwie SO1A_W06, SO2A_W06 Esej
Umiejętności
M_U001 Potrafi dokonać interpretacji tekstu z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych i w oparciu o nią rozszerzać swą wiedzę na temat kultury i społeczeństwa. SO1A_U02, SO2A_U06 Esej
Kompetencje społeczne
M_K001 Ma świadomość znaczenia analizy socjologicznej oraz refleksji humanistycznej dla rozumienia współczesnych procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych. SO1A_K07, SO2A_K06 Esej
Matryca efektów kształcenia w odniesieniu do form zajęć
Kod EKM Student, który zaliczył moduł zajęć wie/umie/potrafi Forma zajęć
Wykład
Ćwicz. aud
Ćwicz. lab
Ćw. proj.
Konw.
Zaj. sem.
Zaj. prakt
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Inne
E-learning
Wiedza
M_W001 Zna podstawowe paradygmaty analizy w naukach społecznych i humanistycznych. + - - - - - - - - - -
M_W002 Zna relacje zachodzące między procesami, strukturami i instytucjami społecznymi oraz między ich elementami we współczesnym społeczeństwie + - - - - - - - - - -
Umiejętności
M_U001 Potrafi dokonać interpretacji tekstu z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych i w oparciu o nią rozszerzać swą wiedzę na temat kultury i społeczeństwa. + - - - - - - - - - -
Kompetencje społeczne
M_K001 Ma świadomość znaczenia analizy socjologicznej oraz refleksji humanistycznej dla rozumienia współczesnych procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych. + - - - - - - - - - -
Treść modułu zajęć (program wykładów i pozostałych zajęć)
Wykład:
  1. Kryzys europejskiego człowieczeństwa
  2. Położenie człowieka
  3. Umiejętność życia
  4. Szczęście
  5. Wolność
  6. Mądrość
  7. Głupota
  8. Autentyczność
  9. Dialog
  10. Kultura i odpowiedzialność
  11. Dramat dobra
  12. Samotność
  13. Enigma cierpienia
  14. Religia bez religii
Nakład pracy studenta (bilans punktów ECTS)
Forma aktywności studenta Obciążenie studenta
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 52 godz
Punkty ECTS za moduł 2 ECTS
Udział w wykładach 30 godz
Dodatkowe godziny kontaktowe z nauczycielem 4 godz
Samodzielne studiowanie tematyki zajęć 18 godz
Pozostałe informacje
Sposób obliczania oceny końcowej:

Obecność na zajęciach. Dopuszczalne dwie nieobecności. W sumie 50% oceny końcowej
Praca semestralna (6 do 8 stron) na wybrany temat z zakresu zajęć. W sumie 50% oceny końcowej

Wymagania wstępne i dodatkowe:

Zalecana literatura i pomoce naukowe:

Literatura uwzględniona w opisie wykładów:

T. Gadacz, Kryzys europejskiego człowieczeństwa, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Umiejętność życia, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Szczęście, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Logika szczęścia – logika sukcesu, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Wychowanie do wolności, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Wolność i odpowiedzialność, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, O mądrości, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, O autentyczności, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Pięć koncepcji dialogu, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 2015, nr 2, s. 75-91
T. Gadacz, Kultura i odpowiedzialność, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Etyka powołania, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Samotność, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Enigma cierpienia, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Religia immanencji czy religia bez religii?, O zmienności życia

Publikacje naukowe osób prowadzących zajęcia związane z tematyką modułu:

T. Gadacz, Kryzys europejskiego człowieczeństwa, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Umiejętność życia, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Szczęście, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Logika szczęścia – logika sukcesu, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Wychowanie do wolności, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Wolność i odpowiedzialność, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, O mądrości, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, O autentyczności, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Pięć koncepcji dialogu, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 2015, nr 2, s. 75-91
T. Gadacz, Kultura i odpowiedzialność, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Etyka powołania, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Samotność, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Enigma cierpienia, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Religia immanencji czy religia bez religii?, O zmienności życia

Informacje dodatkowe: