Module learning outcome data:
Code:
M_U001
Category:
Skills
Module:
Introduction to X-ray fluorescence analysis
Learning outcome:
Student potrafi zastosować poznane procedury analityczne do wybranych typów próbek oraz umie przeanalizować oraz zweryfikować otrzymane wyniki
Connections with FLO:
  • FT1A_U06
    potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi stosowanych w fizyce technicznej do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich
  • FT1A_U13
    posiada umiejętności niezbędne do obsługi i nadzoru urządzeń, których działanie wymaga podstawowej wiedzy z zakresu fizyki
  • FT2A_U06
    potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi wykorzystywanych w fizyce technicznej do rozwiązywania złożonych problemów inżynierskich i prowadzenia prac badawczych
  • FT2A_U07
    potrafi zaprojektować odpowiedni tor pomiarowy w odniesieniu do badanego zjawiska w przyrodzie, badanej własności materiałów, bądź przebiegu procesów fizycznych
  • FT2A_U14
    potrafi ocenić przydatność nowych technik, technologii i urządzeń w rozwiązywaniu złożonych problemów inżynierskich bądź problemów badawczych właściwych fizyce technicznej
  • FM1A_U17
    potrafi przeanalizować sposób działania i ocenić rozwiązania techniczne zastosowane w wybranych aparatach i urządzeniach medycznych
  • FM2A_U07
    potrafi dobrać właściwą metodę pomiaru, w zależności od zjawiska jakie należy zbadać
  • FM2A_U08
    potrafi zastosować znaną metodologię do rozwiązywania problemów inżynierskich oraz naukowo-badawczych
  • FM2A_U09
    potrafi dobrać właściwe przyrządy pomiarowe do pomiaru odpowiednich wielkości fizycznych
  • NB2A_U01
    ppotrafi samodzielnie studiować literaturę fachową, włączając czasopisma naukowe, i korzystać z baz danych przeznaczonych dla ekspertów z różnych dziedzin nauk ścisłych i przyrodniczych
  • NB2A_U03
    posiada umiejętność przygotowania publikacji w języku polskim lub w języku angielskim dotyczących zagadnień i problemów związanych z naukami ścisłymi i przyrodniczymi, obejmującymi obszary interdyscyplinarne; potrafi samodzielnie przygotować wystąpienia ustne i je prezentować
  • NB2A_U04
    potrafi formułować i testować hipotezy związane z rozwiązywaniem złożonych problemów interdyscyplinarnych z obszaru nauk ścisłych i przyrodniczych; posiada niezbędne umiejętności do ich badania za pomocą mikro- i nanotechnik; potrafi samodzielnie wyciągać wnioski i krytycznie podchodzić do uzyskanych wyników
  • NB2A_U05
    potrafi dobrać właściwe techniki i narzędzia pomiarowe do badania układów złożonych w mikro- i nanoskali; potrafi dobrać właściwą metodologię do rozwiązywania zadanych problemów interdyscyplinarnych z zakresu nauk ścisłych i przyrodniczych
  • FM2A_U07
    dostrzega powiązanie fizyki medycznej z innymi dziedzinami nauki i techniki, potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej podejmowanych działań i rozwiązań
  • FM2A_U08
    potrafi wybrać, zastosować i ocenić przydatność dostępnych metod oraz narzędzi niezbędnych do rozwiązania wybranych problemów technicznych i biomedycznych o różnym stopniu skomplikowania i przeanalizować sposób działania i poddać krytycznej ocenie rozwiązania techniczne zastosowane w wybranych aparatach i urządzeniach medycznych
  • FM2A_U09
    potrafi tworzyć złożone modele zjawisk biofizycznych i opisywać je w sposób ilościowy używając właściwej metodologii, samodzielnie zaproponować rozwiązanie złożonego problemu z zakresu ochrony zdrowia przed czynnikami fizycznymi a w oparciu o podane instrukcje zestawić złożone urządzenie typowe dla aplikacji w środowisku biomedycznym
  • FT1A_U06
    potrafi oszacować zużycie energii w różnych procesach technologicznych, ocenić jakościowo wpływ na środowisko różnych rozwiązań technicznych oraz dokonać analizy porównawczej metodami matematycznymi oraz ekonomicznymi różnych rozwiązań inżynierskich
  • FT2A_U06
    potrafi określić zasady bezpieczeństwa obowiązujące w trakcie wykonywania badań, pomiarów i eksperymentów, właściwie zabezpieczyć stanowiska pracy i ocenić wpływ na środowisko różnych rozwiązań technicznych
  • FT2A_U07
    potrafi ocenić przydatność technik badawczych i technologii, również nowych i nietypowych, oraz oszacować koszty ekonomiczne i skutki pozatechniczne prowadzenia prac z ich użyciem