Module also offered within study programmes:
Code Study programme
EAR-1-111-s Automatics and Robotics - full-time studies first-cycle studies
EAR-2-213-KS-s Automatics and Robotics (Komputerowe systemy sterowania) - full-time studies second-cycle studies
EAR-2-217-IO-s Automatics and Robotics (Intelligent control systems) - full-time studies second-cycle studies
EAR-2-223-IS-s Automatics and Robotics (Informatyka w sterowaniu i zarządzaniu) - full-time studies second-cycle studies
EAR-2-225-IO-s Automatics and Robotics (Intelligent control systems) - full-time studies second-cycle studies
EEL-1-206-n Electrotechnics - part-time studies first-cycle studies
EEL-1-612-n Electrotechnics - part-time studies first-cycle studies
EEL-1-816-n Electrotechnics - part-time studies first-cycle studies
EIT-1-414-s Computer Science - full-time studies first-cycle studies
EIT-2-101-IM-s Computer Science (Informatyka w medycynie i systemach multimedialnych) - full-time studies second-cycle studies
EIT-2-109-SY-s Computer Science (Systemy inteligentne) - full-time studies second-cycle studies
EIT-2-110-SI-s Computer Science (Systemy informatyczne w produkcji i administracji) - full-time studies second-cycle studies
EIT-2-112-IO-s Computer Science (Inżynieria oprogramowania i systemów) - full-time studies second-cycle studies
EIT-2-113-GK-s Computer Science (Grafika komputerowa) - full-time studies second-cycle studies
EME-1-605-s Microelectronics in industry and medicine - full-time studies first-cycle studies
EME-2-117-s Microelectronics in industry and medicine - full-time studies second-cycle studies
EME-2-303-s Microelectronics in industry and medicine - full-time studies second-cycle studies
General information:
Annual:
2017/2018
Code:
EIT-2-109-SY-s
Name:
Basis for negotiations
Faculty of:
Faculty of Electrical Engineering, Automatics, Computer Science and Biomedical Engineering
Study level:
Second-cycle studies
Specialty:
Systemy inteligentne
Field of study:
Computer Science
Semester:
1
Profile of education:
Academic (A)
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Full-time studies
Course homepage:
 
Responsible teacher:
dr Maksymowicz Agata (amaksym@agh.edu.pl)
Academic teachers:
dr Maksymowicz Agata (amaksym@agh.edu.pl)
Module summary

Podstawy negocjacji.

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Social competence
M_K001 samodzielnie potrafi sformułować problemy praktyczne w obszarze polityki, pracy zawodowej, mediów i podejmuje poszukiwania możliwych rozwiązań Test
M_K002 zna zakres swojej wiedzy z zakresu podstaw negocjacji i rozumie potrzebę dalszego rowijania się w tym zakresie Activity during classes
M_K003 kompetencje w zakresie umiejętności argumentacji w toku negocjacji oraz docenia wartość współpracy w zespole negocjatorów Activity during classes
M_K004 Student rozumie istotę praw człowieka i przyjmuje postawę w czasie negocjacji, która jest zgodna z ich ideą. Activity during classes
Skills
M_U001 student potrafi tworzyć kreatywne rozwiązania problemów występujących na wielu obszarach rzeczywistości społecznej, m.in. w pracy zawodowej Test
M_U002 poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu socjologii i nnych pokrewnych nauk społecznych zajmujących się problematyką negocjacji Test,
Activity during classes
M_U003 potrafi interpretować zjawiska i procesy chrakterystyczne dla świata wielokulturowego, ma świadomość wpływu czynników kulturowych na sposoby negocjowania Test
Knowledge
M_W001 student poznaje podstawową terminologię z zakresu problematyki komunikacji społecznej i negocjacji przydatnej w każdej pracy zawodowej Test
M_W002 student zdobywa elementarną wiedzę w zakresie prowadzenia i rozwijania form indywidualnej przedsiębiorczości, rozwiązywania konfliktów na drodze negocjacji Test
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Others
E-learning
Social competence
M_K001 samodzielnie potrafi sformułować problemy praktyczne w obszarze polityki, pracy zawodowej, mediów i podejmuje poszukiwania możliwych rozwiązań + - - - - - - - - - -
M_K002 zna zakres swojej wiedzy z zakresu podstaw negocjacji i rozumie potrzebę dalszego rowijania się w tym zakresie + - - - - - - - - - -
M_K003 kompetencje w zakresie umiejętności argumentacji w toku negocjacji oraz docenia wartość współpracy w zespole negocjatorów + - - - - - - - - - -
M_K004 Student rozumie istotę praw człowieka i przyjmuje postawę w czasie negocjacji, która jest zgodna z ich ideą. + - - - - - - - - - -
Skills
M_U001 student potrafi tworzyć kreatywne rozwiązania problemów występujących na wielu obszarach rzeczywistości społecznej, m.in. w pracy zawodowej + - - - - - - - - - -
M_U002 poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu socjologii i nnych pokrewnych nauk społecznych zajmujących się problematyką negocjacji + - - - - - - - - - -
M_U003 potrafi interpretować zjawiska i procesy chrakterystyczne dla świata wielokulturowego, ma świadomość wpływu czynników kulturowych na sposoby negocjowania + - - - - - - - - - -
Knowledge
M_W001 student poznaje podstawową terminologię z zakresu problematyki komunikacji społecznej i negocjacji przydatnej w każdej pracy zawodowej + - - - - - - - - - -
M_W002 student zdobywa elementarną wiedzę w zakresie prowadzenia i rozwijania form indywidualnej przedsiębiorczości, rozwiązywania konfliktów na drodze negocjacji + - - - - - - - - - -
Module content
Lectures:
Podstawy negocjacji

1. Istota negocjacji: przedstawianie propozycji i ofert oraz kwesia ustępstw. Obszary występowania negocjacji.
2. Merytoryczne przygotowanie do necjacji
3. przedstawienie konkretnej strategii prowadzenia negocjacji: strategia przełamująca w. Ury’ego
4. Taktyki negocjacyjne: blokujące, ofensywne i zwodnicze.
5. Fazy negocjacji
6. Dobór zespołów negocjacyjnych
7.Style prowadzenia negocjacji i ich skuteczność.
8. postępowanie w trudnych sytuacjach pozycyjnych
9. Negocjace międzynarodowe – kulturowe uwarunkowania
10. Etyka w negocjacjach

Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 50 h
Module ECTS credits 2 ECTS
Participation in lectures 28 h
Realization of independently performed tasks 20 h
Examination or Final test 2 h
Additional information
Method of calculating the final grade:

wynik kolokwium zaliczeniowego w formie testu, aktywność na zajęciach

Prerequisites and additional requirements:

Wymagania wstępne – brak
Wymagania dodatkowe – obecność na zajęciach

Recommended literature and teaching resources:

Literatura obowiązkowa:
Kamiński Jacek 2003 ,,Negocjowanie, techniki rozwiązywania konfliktów", Wyd. Poltekst, Warszawa
Literatura zalecana:
Fischer Roger, Ury Wiliam 1994 ,,Dochodząc do tak" Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
Ury Wiliam 1995 ,,Odchodzć od nie" Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa
Mastenbroek, Willem 1996,,Negocjowanie" PWN, Warszawa

Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

Negocjacje praktycznego zastosowania wiedzy z zakresu procesu komunikowania oraz towarzyszących mu społecznych procesów związanych ze znajomością specyfiki psycho-społecznych aspektów funkcjonowania człowieka oraz funkcjonowania rynku pracy. Tematyka moich publikacji mieści się w tych obszarach i mimo, że wprost nie jest związana z tematyka negocjacji to w wyraźny sposób dotyka kwestii istotnych dla ich realizacji w rzeczywistości społecznej.

Negatywne emocje w Internecie, w: Societas Communitas 2 (14), 2012, str. 87 – 105
Internet a medycyna : przemiany relacji zachodzących między pacjentami a lekarzami na przykładzie portali oceniających lekarzy w: Studia Humanistyczne AGH, t. 13/1, 2014, s. 101–113
Kompetencje absolwentów wyższych uczelni na rynku pracy w kontekście monitoringu losów absolwentów (współautorstwo: Marzena Mamak-Zdanecka) w: Molodìžna polìtika : problemi ta perspektivi ; 2014 vip. 5, s. 46–51.
W kierunku międzygeneracyjnego rynku pracy” (współautor Marzena Mamak-Zdanecka), w: Zeszyt Naukowy WSZiB nr 36 – Zarządzanie, 2015 r.str. 36-51
Edukacja do zatrudnienia : nauczyciele akademiccy o przyszłości zawodowej studentów w oparciu o badania jakościowe dla projektu EPAK (współautor: Marzena MAMAK-ZDANECKA, W: Kultura bezpieczeństwa : potrzeby i uwarunkowania. T. 3, Kultura i wychowanie / red. nauk. Maryla Fałdowska, Andrzej W. Świderski, Grzegorz Wierzbicki. — Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2016 r. S. 363–378.

Additional information:

None