Module also offered within study programmes:
General information:
Name:
Who is the man? Contemporary controversy
Course of study:
2017/2018
Code:
EME-1-603-s
Faculty of:
Faculty of Electrical Engineering, Automatics, Computer Science and Biomedical Engineering
Study level:
First-cycle studies
Specialty:
-
Field of study:
Microelectronics in industry and medicine
Semester:
6
Profile of education:
Academic and practical
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Full-time studies
Course homepage:
 
Responsible teacher:
prof. dr hab. Gadacz Tadeusz (tgadacz@ifispan.waw.pl)
Academic teachers:
prof. dr hab. Gadacz Tadeusz (tgadacz@ifispan.waw.pl)
Module summary

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z głównymi kategoriami rozumienia człowieka we współczesnej kulturze, nauka krytycznego myślenia i samodzielnej interpretacji tekstów źródłowych.

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Social competence
M_K001 Ma świadomość znaczenia analizy socjologicznej oraz refleksji humanistycznej dla rozumienia współczesnych procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych. Essay
Skills
M_U001 Potrafi dokonać interpretacji tekstu z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych i w oparciu o nią rozszerzać swą wiedzę na temat kultury i społeczeństwa. Essay
Knowledge
M_W001 Zna podstawowe paradygmaty analizy w naukach społecznych i humanistycznych. Essay
M_W002 Zna relacje zachodzące między procesami, strukturami i instytucjami społecznymi oraz między ich elementami we współczesnym społeczeństwie Essay
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Others
E-learning
Social competence
M_K001 Ma świadomość znaczenia analizy socjologicznej oraz refleksji humanistycznej dla rozumienia współczesnych procesów społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturowych. + - - - - - - - - - -
Skills
M_U001 Potrafi dokonać interpretacji tekstu z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych i w oparciu o nią rozszerzać swą wiedzę na temat kultury i społeczeństwa. + - - - - - - - - - -
Knowledge
M_W001 Zna podstawowe paradygmaty analizy w naukach społecznych i humanistycznych. + - - - - - - - - - -
M_W002 Zna relacje zachodzące między procesami, strukturami i instytucjami społecznymi oraz między ich elementami we współczesnym społeczeństwie + - - - - - - - - - -
Module content
Lectures:
Kim jest człowiek?

1. Myślenie
2. Współczesne przyczyny bezmyślności
3. Mądrość
4. Wolność
5. Wolność
6. Odpowiedzialność
7. Bycie sobą
8. Osobowość
9. Prawda i postprawda
10. Dialog
11. Sprawiedliwość
12. Kultura a cywilizacja
13. Zagubione słowa: honor, bezwstyd, prawość, przyzwoitość
14. Człowiek ponowoczesny

Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 52 h
Module ECTS credits 2 ECTS
Participation in lectures 30 h
Contact hours 4 h
Realization of independently performed tasks 18 h
Additional information
Method of calculating the final grade:

50% obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności)
50% praca końcowa (6 do 8 stron) na wybrany temat z zakresu zajęć.

Studenci, którzy przekroczą limit nieobecności powinni zgłosić się na dyżur i zaliczyć u prowadzącego zajęcia materiał z tych zajęć, na których byli nieobecni.

Zaliczenie przedmiotu w terminie poprawkowym na takich samych warunkach jak w terminie pierwszym.

Prerequisites and additional requirements:

Recommended literature and teaching resources:

Literatura uwzględniona w opisie wykładów:

T. Gadacz, Kryzys europejskiego człowieczeństwa, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Umiejętność życia, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Szczęście, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Logika szczęścia – logika sukcesu, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Wychowanie do wolności, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Wolność i odpowiedzialność, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, O mądrości, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, O autentyczności, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Pięć koncepcji dialogu, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 2015, nr 2, s. 75-91
T. Gadacz, Kultura i odpowiedzialność, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Etyka powołania, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Samotność, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Enigma cierpienia, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Religia immanencji czy religia bez religii?, O zmienności życia

Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

T. Gadacz, Kryzys europejskiego człowieczeństwa, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Umiejętność życia, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Szczęście, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Logika szczęścia – logika sukcesu, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Wychowanie do wolności, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Wolność i odpowiedzialność, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, O mądrości, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, O autentyczności, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Pięć koncepcji dialogu, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 2015, nr 2, s. 75-91
T. Gadacz, Kultura i odpowiedzialność, w: tenże, O zmienności życia, Warszawa 2013
T. Gadacz, Etyka powołania, w: tenże, „O umiejętności życia” Warszawa 2013
T. Gadacz, Samotność, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Enigma cierpienia, w: tenże, O ulotności życia, Warszawa 2008
T. Gadacz, Religia immanencji czy religia bez religii?, O zmienności życia

Additional information: