Module also offered within study programmes:
General information:
Name:
Programming in Python
Course of study:
2018/2019
Code:
JIS-2-007-GK-s
Faculty of:
Physics and Applied Computer Science
Study level:
Second-cycle studies
Specialty:
Grafika komputerowa i przetwarzanie obrazów
Field of study:
Applied Computer Science
Semester:
0
Profile of education:
Academic (A)
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Full-time studies
Responsible teacher:
dr hab. inż. Krawczyk Małgorzata (krawczyk@fis.agh.edu.pl)
Academic teachers:
dr hab. inż. Krawczyk Małgorzata (krawczyk@fis.agh.edu.pl)
Module summary

Celem modułu jest poznanie jednego z nowoczesnych języków programowania jakim jest język Python.

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Skills
M_U001 Student potrafi wybrać i wykorzystać odpowiedni dla danego problemu model programowania w języku Python. IS2A_U05, IS2A_U02, IS2A_U03 Execution of laboratory classes
M_U002 Student potrafi skorzytać z dokumentacji i manuala języka Python. IS2A_U01 Execution of laboratory classes
Knowledge
M_W001 Student wie do utworzenia jakiego typu aplikacji zastosować nowoczesny język skryptowy Python. IS2A_W04, IS2A_W01 Activity during classes,
Execution of laboratory classes
M_W002 Student zna mozliwości języka Python w zakresie programowania w modelu proceduralnym IS2A_W04, IS2A_W01 Activity during classes,
Execution of laboratory classes
M_W003 Student zna mozliwości języka Python w zakresie programowania w modelu obiektowym IS2A_W04, IS2A_W01 Activity during classes,
Execution of laboratory classes
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Others
E-learning
Skills
M_U001 Student potrafi wybrać i wykorzystać odpowiedni dla danego problemu model programowania w języku Python. - - + - - - - - - - -
M_U002 Student potrafi skorzytać z dokumentacji i manuala języka Python. - - + - - - - - - - -
Knowledge
M_W001 Student wie do utworzenia jakiego typu aplikacji zastosować nowoczesny język skryptowy Python. - - + - - - - - - - -
M_W002 Student zna mozliwości języka Python w zakresie programowania w modelu proceduralnym - - + - - - - - - - -
M_W003 Student zna mozliwości języka Python w zakresie programowania w modelu obiektowym - - + - - - - - - - -
Module content
Laboratory classes:
  1. Python w pigułce

    Student zna składnie języka Python
    Student zna podstawowe typy danych i instrukcje sterujące używane w języku Python

  2. Listy, krotki i ciągi znaków

    Student zna złożone struktury danych
    Student potrafi wykonywać operacje na ciągach znaków

  3. Słowniki

    Student wie czym jest słownik w Pythonie
    Student potrafi wykorzystać słowniki

  4. Funkcje

    Student wie w jaki sposób parametry są przekazywane do funkcji
    Student wiejak zwrócić wynik działania funkcji
    Student potrafi utworzyć i wywołać funkcję o zmiennej liczbie parametrów
    Student zna zasady zasięgu zmiennych

  5. Funkcje wbudowane

    Student zna podstawowe funkcje wbudowane języka Python
    Student potrafi wykorzystać funkcje anonimowe

  6. Generatory

    Student wie czym są generatory
    Student potrafi utworzyć i wykorzystać generator
    Student wie czym są wyrażenia generatora

  7. Operacje na plikach

    Student potrafi wykonywać operacje na plikach

  8. Moduły i pakiety

    Student wie co to jest moduł
    Student wie co to jest pakiet
    Student potrafi utworzyć i wykorzystać własne moduły i pakiety

  9. Klasy

    Student potrafi utworzyć hierarchię klas
    Student potrafi wykorzystać utworzone klasy

  10. Wyjątki

    Student wie czym są wyjątki
    Student zna zasady obsługi wyjątków w Pythonie

  11. Iteratory

    Student wie czym jest iterator
    Student potrafi utworzyć i wykorzystać iterator

  12. Obliczenia numeryczne w Pythonie

    Student zna dostępne moduły numeryczne i potrafi z nich skorzystać

  13. Rozszerzenia w języku C

    Student potrafi utworzyć w wykorzystać własne rozszerzenie napisane w języku C

Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 105 h
Module ECTS credits 4 ECTS
Participation in laboratory classes 45 h
Preparation for classes 60 h
Additional information
Method of calculating the final grade:

Każde zajęcia laboratoryjne rozpoczynają się krótką kartkówka z materiału wcześniejszego, za które można uzyskać 50% punktów. Pozostałe 50% punktów można uzyskać za program napisany w czasie zajęć. Przy obliczaniu oceny końcowej z laboratorium anulowana jest najsłabsza ocena z kartkówek i najsłabsza ocena z programów. Wysokość oceny końcowej będzie ustalana zgodnie ze skalą ocen obowiązującą w regulaminie AGH, przyporządkowującą procent opanowania materiału konkretnej ocenie (Par.13, pkt.1).

Prerequisites and additional requirements:

Podstawowa wiedza z programowania.

Recommended literature and teaching resources:

www.python.org

Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

- Krawczyk M.J., Kułakowski K., and Hołyst J.A., ‘’Hierarchical partitions of social networks between rivaling leaders’‘, PLoS One 13(3) (2018) e0193715
- Krawczyk M.J. and Kułakowski K., ’’How networks split when rival leaders emerge’’, Physica A 492 (2018) 2249
- Warchałowski W., Krawczyk M.J., ‘’Line graphs for fractals’‘, Communications in Nonlinear Science and Numerical Simulation 44 (2017) 506
- Krawczyk M.J., Kułakowski K., ’’Authors as vehicles of scientific memes’’, International Journal of Modern Physics C 27 (2016) 1650110
- Krawczyk M.J., del Castillo-Mussot M., Hernandez-Ramirez E., Naumis G.G. and Kułakowski K., ‘’Heider balance, asymmetric ties, and gender segregation’‘, Physica A 439 (2015) 66
– Krawczyk M.J., ’’New aspects of symmetry of elementary cellular automata’’, Chaos, Solitons and Fractals 78 (2015) 86
– Krawczyk M.J., ‘’Classes of states of discrete systems’‘, International Journal of Modern Physics C 26 (2015) 1550126
- Krawczyk M.J., ’’Communities and classes in symmetric fractals’’, International Journal of Modern Physics C 26 (2015) 1550025

Additional information:

Każde zajęcia rozpoczynają się krótką kartkówką z materiału wcześniejszego, następnie Studenci samodzielnie realizują projekt według instrukcji podanej przez prowadzącego zajęcia

Sposób i tryb wyrównania zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach:

  • usprawiedliwiona nieobecność na zajęciach wymaga od studenta samodzielnego opanowania przerabianego na tych zajęciach materiału i jego zaliczenia w formie i terminie wyznaczonym przez prowadzącego zajęcia

Zasady zaliczania zajęć:

  • podstawowym terminem uzyskania zaliczenia jest koniec zajęć w danym semestrze. W przypadku braku zaliczenia w terminie podstawowym Student może dwukrotnie przystąpić do kolokwium zaliczeniowego w formie ustnej.