Module also offered within study programmes:
General information:
Name:
E-biznes
Course of study:
2018/2019
Code:
HSO-2-229-EG-s
Faculty of:
Humanities
Study level:
Second-cycle studies
Specialty:
E-Economy
Field of study:
Sociology
Semester:
2
Profile of education:
Academic (A)
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Full-time studies
Course homepage:
 
Responsible teacher:
mgr Sala Paweł (ps@freshmail.pl)
Academic teachers:
mgr Sala Paweł (ps@freshmail.pl)
Module summary

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Social competence
M_K004 potrafi uwzględnić element ryzyka w planowaniu biznesu w sieci SO2A_K06 Project,
Activity during classes
M_K008 potrafi zaplanować odpowiedzialną i racjonalną swoją działalność w sieci SO2A_K09 Project,
Activity during classes
Skills
M_U003 potrafi tworzyć narzędzia w oparciu o nowe technologie i zastosować je do projetków badawczych SO2A_U09, SO2A_U08 Examination,
Activity during classes
M_U007 potrafi tworzyć oryginalne i kreatywne rozwiązania problemów w pracy zawodowej SO2A_U08 Project,
Activity during classes
Knowledge
M_W007 zna sprawdzone modele i strategie prowadzenia biznesu w internecie SO2A_W12 Project,
Activity during classes
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Others
E-learning
Social competence
M_K004 potrafi uwzględnić element ryzyka w planowaniu biznesu w sieci - - - - - - - - + - -
M_K008 potrafi zaplanować odpowiedzialną i racjonalną swoją działalność w sieci - - - - - - - - + - -
Skills
M_U003 potrafi tworzyć narzędzia w oparciu o nowe technologie i zastosować je do projetków badawczych - - - - - - - - + - -
M_U007 potrafi tworzyć oryginalne i kreatywne rozwiązania problemów w pracy zawodowej - - - - - - - - + - -
Knowledge
M_W007 zna sprawdzone modele i strategie prowadzenia biznesu w internecie - - - - - - - - + - -
Module content
Workshops:

W ramach przedmiotu studenci zaznajomią się z podstawowymi problemami związanymi z prowadzeniem e-biznesu/e-przedsiębiorstwa w sieci. Poznają niezbędne uwarunkowania prawne, umożliwiające prowadzenie firm w Internecie. Dowiedzą się w jaki sposób przygotowywać kreatywne, nieszablonowe rozwiązania, skąd pozyskać fundusze na rozwój projektów związanych z nowoczesnymi technologiami oraz jak przekonać do nich przyszłych użytkowników/klientów. W trakcie zajęć zaprezentowane zostaną rzeczywiste case studies firm/przedsiębiorstw, które całą swoją działalność skupiają w obrębie Internetu. Przedstawione zostaną również metody dystrybucji informacji, zawierania umów, formy promocji i reklamy oraz podstawowe zasady rządzące marketingiem internetowym oraz działania zwiększające efektywność i efektowność działań w Internecie. Studenci ponadto zdobędą szczegółową wiedzę na temat procesu przetargowego i przygotowania briefu, zdobędą informacje na temat aktualnych zjawisk i wymogów panujących na rynku interaktywnym, a także poznają metodologię organizowania przetargu na przygotowanie kampanii reklamowej w internecie.

I. Modele biznesowe w sieci – 1h;
II. Przygotowanie strategii dla e-przedsiębiorstwa – 1h;
III. Finansowanie start-upów – 1h;
IV. Organizowanie zespołu projektowego -1h;
V. Uwarunkowania prawne działalności w sieci – 1h;
VI. Praktyczne wskazówki -1h;
VII. Case studies – 2h.

Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 27 h
Module ECTS credits 1 ECTS
Realization of independently performed tasks 10 h
Workshops participation 10 h
Contact hours 2 h
Preparation for classes 5 h
Additional information
Method of calculating the final grade:

Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, projekt będzie polegał na przygotowaniu biznesplanu przedsiębiorstwa działającego w Internecie.

Prerequisites and additional requirements:

brak

Recommended literature and teaching resources:
  1. Staniszewski Marek, Strategiczny Podstęp. Umiejętność Wygrywania w Biznesie, Helion;
  2. Maciejowski T. , Firma w Internecie, wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004;
  3. Rosenoer J., Armstrong D., Gates J.R., Firma w Internecie. Jak z powodzeniem wykorzystać w biznesie możliwości Internetu, Prószyński i S-ka, Warszawa 2000;
  4. Zamojski W. Internet w działalności gospodarczej, Wrocław : Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2004.
  • Materiały własne/cyfrowe prowadzących zajęcia zostaną udostępnione w formie elektronicznej i/lub przekazane do biblioteki wydziału
Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

Additional scientific publications not specified

Additional information:
  • PAWEŁ SALA (Freshmail.pl): Manager, trener i konsultant. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od 2006 roku związany z agencją interaktywną Opcom Grupa Eskadra. Początkowo jako key account manager odpowiadał za pozyskanie – do grona klientów agencji – a następnie działania interaktywne takich marek jak Big Star, Umbro, Hipp, Jan Niezbędny i innych. Od czerwca 2007 roku na stanowisku brand managera rozpoczął wprowadzanie na rynek FreshMaila – nowoczesnego narzędzia do e-mail marketingu, które obecnie jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się systemów tego typu. Obecnie dyrektor zarządzający firmy FreshMail oferującej najbardziej zaawansowane narzędzie do e-mail marketingu obecne na polskim rynku. Ponadto dyrektor zarządzający firmy 360mobile – specjalizującej się w rozwiązaniach z zakresu marketingu mobilnego. Poza pracą managera – trener z 10 letnim stażem w prowadzeniu szkoleń miękkich z zakresu efektywności osobistej. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących zarządzania stresem, zarządzania sobą w czasie oraz wystąpień publicznych. Za najważniejsze w swojej pracy trenerskiej uważa inspirowanie ludzi do samorozwoju i poszukiwania nowych rozwiązań. Jako trener ceniony jest szczególnie za dużą wiedzę merytoryczną oraz ciekawy i kreatywny sposób prowadzenia zajęć. Nieustannie wzbogaca swoje programy poprzez wprowadzanie niestandardowych i innowacyjnych pomysłów. Ponadto członek Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz Interactive Advertising Bureau Polska, autor wielu publikacji oraz badań na temat e-mail marketingu, a także mówca na wielu konferencjach branżowych. Wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, a także innych uczelni wyższych w całym kraju, gdzie prowadzi zajęcia z związane z nowoczesnymi mediami. Współtwórca sukcesu kampanii e-mail marketingowych nagradzanych i wyróżnianych na takich konkursach jak Mixx Awords oraz Golden Arrow.