Module also offered within study programmes:
General information:
Name:
Struktura strategii komunikacji
Course of study:
2018/2019
Code:
HSO-2-108-II-s
Faculty of:
Humanities
Study level:
Second-cycle studies
Specialty:
Innovations and social interventions
Field of study:
Sociology
Semester:
1
Profile of education:
Academic (A)
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Full-time studies
Course homepage:
 
Responsible teacher:
mgr Machnicka Zyta (zyta.machnicka@gmail.com)
Academic teachers:
mgr Machnicka Zyta (zyta.machnicka@gmail.com)
Module summary

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Social competence
M_K001 Zna zakres posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwoju zawodowego i poszerzania wiedzy ogólnej SO2A_K02 Activity during classes
M_K002 Samodzielnie stawia problemy praktyczne i teoretyczne oraz podejmuje poszukiwania w zakresie ich rozwiązywania SO2A_K03 Project
Skills
M_U001 Potrafi w sposób zaawansowany wyszukiwać, analizować i oceniać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych SO2A_U12 Project
M_U002 Potrafi analizować i rozumie zjawiska społeczne w kategoriach socjologii mediów i komunikowania z uwzględnieniem kontekstu ekonomicznego, politycznego i kulturowego SO2A_U02 Project
Knowledge
M_W001 Zna i wie jak wykorzystać nowe technologie informacyjne i komunikacyjne SO2A_W11 Project
M_W002 Zna różnorodne techniki pozyskiwania danych właściwe dla nauk humanistycznych i społecznych, potrafi samodzielnie je konstruować i analizować wyniki SO2A_W10 Project
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Others
E-learning
Social competence
M_K001 Zna zakres posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwoju zawodowego i poszerzania wiedzy ogólnej - - - + - - - - - - -
M_K002 Samodzielnie stawia problemy praktyczne i teoretyczne oraz podejmuje poszukiwania w zakresie ich rozwiązywania - - - + - - - - - - -
Skills
M_U001 Potrafi w sposób zaawansowany wyszukiwać, analizować i oceniać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych - - - + - - - - - - -
M_U002 Potrafi analizować i rozumie zjawiska społeczne w kategoriach socjologii mediów i komunikowania z uwzględnieniem kontekstu ekonomicznego, politycznego i kulturowego - - - + - - - - - - -
Knowledge
M_W001 Zna i wie jak wykorzystać nowe technologie informacyjne i komunikacyjne - - - + - - - - - - -
M_W002 Zna różnorodne techniki pozyskiwania danych właściwe dla nauk humanistycznych i społecznych, potrafi samodzielnie je konstruować i analizować wyniki - - - + - - - - - - -
Module content
Project classes:

Zajęcia będą miały charakter warsztatów, w czasie których Studenci nabędą praktyczną wiedzę z zakresu prac nad strategią komunikacji – od jej zaplanowania do wdrożenia i mierzenia efektów. Zapoznają się także z narzędziami i technikami kreatywnymi z dziedziny marketingu i reklamy, które będą przydatne w projektowaniu strategii oraz w przygotowywaniu materiałów wizerunkowych. Ponadto, studenci dowiedzą się, w jaki sposób dopasować działania do konkretnej grupy docelowej i jak ocenić skuteczność prowadzonych działań. Uczestnicy rozwiną swoją kreatywność, umiejętności pracy w grupie oraz asertywność. Wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie zajęć wykorzystają w swojej pracy zawodowej.
1. Wstęp do strategii komunikacji
2. Kreatywność i wyobraźnia, czyli skąd brać pomysły na innowacyjne strategie
3. Demografia to nie wszystko. Czyli co Ty wiesz o swojej grupie docelowej?
2. Strategia w praktyce: planowanie, kreacja, media i mierzenie efektów

Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 26 h
Module ECTS credits 1 ECTS
Completion of a project 10 h
Participation in project classes 15 h
Contact hours 1 h
Additional information
Method of calculating the final grade:

Projekt

Prerequisites and additional requirements:

brak

Recommended literature and teaching resources:

Wheeler A., 2012: Kreowanie marki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Miller P., Wedell-Wedellsborg P., 2014: Architekci innowacyjności, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa.
Tkaczyk P., 2011: Zakamarki marki, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
Belsky S., 2011: Realizacja genialnych pomysłów, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
De Bono E., 2009: Umysł Kreatywny. 62 ćwiczenia rozwijające intelekt, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
Ali M., 2009: Marketing i public relations w małej firmie, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Barry P., 2010: Pomysł w reklamie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Weinschenk S., 2013: 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
Lindstrom M., 2009: BRAND sense – marka pięciu zmysłów, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Mistewicz E., 2011: Marketing narracyjny, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
Van Den Bergh J., Behrer M., 2012: Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, Warszawa.

Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

Zyta Machnicka
Employer Branding Partner i trener w Lightness oraz autorka bloga CandidateExperience.pl. Krzewi ideę employer brandingu oraz pomaga liderom i zespołom w budowaniu autentycznej marki pracodawcy.
Jest pomysłodawczynią i opiekunem merytorycznym Studiów Podyplomowych Employer Branding na AGH w Krakowie oraz organizatorką EBMASTERS – ogólnopolskiej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu. Przez ostatnie 10 lat dobrze poznała potrzeby kandydatów i działów HR: rekrutowała dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych, współtworzyła od podstaw agencję rekrutacyjną, projektowała strony internetowe i portale pracy z funkcją ATS oraz kierowała działaniami marketingowymi dla 4 firm HR. Od 2011 r. prowadzi działalność szkoleniowo-konsultingową z zakresu employer brandingu. Częsta prelegentka konferencji branżowych i autorka artykułów z zakresu HR, EB i personal brandingu. Wierzy, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą.

Additional information:

MODUŁ KOMUNIKACYJNY
Zasadniczym celem modułu jest rozwinięcie kompetencji komunikacyjnych Studentów i Studentek
niezbędnych do realizacji zadań związanych z projektowaniem i wdrażaniem innowacji (informowaniem,
budową wizerunku, negocjacjom, zarządzaniem relacjami z klientem, a także budowaniem relacji w zespole).
Program modułu komunikacyjnego konstytuują zatem zajęcia praktyczne, osadzone w adekwatnym
kontekście teoretycznym związanym z kluczowymi procesami charakterystycznymi dla współczesnego
zmediatyzowanego społeczeństwa, w którym kompetencje komunikacyjne stanowią podstawę skutecznych
innowacji we wszystkich sferach życia społecznego i gospodarczego.