Module also offered within study programmes:
General information:
Name:
Zarządzanie projektem
Course of study:
2019/2020
Code:
GIPZ-1-602-n
Faculty of:
Mining and Geoengineering
Study level:
First-cycle studies
Specialty:
-
Field of study:
-
Semester:
6
Profile of education:
Academic (A)
Lecture language:
Polish
Form and type of study:
Part-time studies
Course homepage:
 
Responsible teacher:
dr inż. Sukiennik Marta (marta.sukiennik@agh.edu.pl)
Module summary

Student ma wiedzę podstawową z zakresu realizacji projektów, potrafi samodzielnie podzielić prace projektowe oraz wykorzystać program MSProject do zarządzania projektem

Description of learning outcomes for module
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Connections with FLO Method of learning outcomes verification (form of completion)
Social competence: is able to
M_K001 Student potrafi opracowywać projekty w dostosowaniu do sytuacji techniczno-organizacyjnej w przedsiębiorstwie IPZ1A_K02, IPZ1A_K03 Project,
Activity during classes
Skills: he can
M_U001 Student potrafi zaplanować projekt i opracować jego harmonogram realizacji z wykorzystaniem MS Project. Potrafi ocenić prawidłowo stan realizacji projektu w oparciu o metodę Earned Value IPZ1A_U01, IPZ1A_U02 Project,
Participation in a discussion,
Execution of a project,
Execution of laboratory classes
Knowledge: he knows and understands
M_W001 Student ma podstawową wiedzę z zakresu planowania i realizacji projektu IPZ1A_W04, IPZ1A_W03, IPZ1A_W05 Activity during classes,
Examination,
Project
M_W002 Student ma wiedzę z zakresu stosowanych metod i technik zarządzania projektem/pakietem projektów IPZ1A_W04, IPZ1A_W03 Activity during classes,
Examination,
Execution of a project
Number of hours for each form of classes:
Sum (hours)
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
27 9 0 9 9 0 0 0 0 0 0 0
FLO matrix in relation to forms of classes
MLO code Student after module completion has the knowledge/ knows how to/is able to Form of classes
Lecture
Audit. classes
Lab. classes
Project classes
Conv. seminar
Seminar classes
Pract. classes
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
Social competence
M_K001 Student potrafi opracowywać projekty w dostosowaniu do sytuacji techniczno-organizacyjnej w przedsiębiorstwie + - + + - - - - - - -
Skills
M_U001 Student potrafi zaplanować projekt i opracować jego harmonogram realizacji z wykorzystaniem MS Project. Potrafi ocenić prawidłowo stan realizacji projektu w oparciu o metodę Earned Value + - + + - - - - - - -
Knowledge
M_W001 Student ma podstawową wiedzę z zakresu planowania i realizacji projektu + - + + - - - - - - -
M_W002 Student ma wiedzę z zakresu stosowanych metod i technik zarządzania projektem/pakietem projektów + - + + - - - - - - -
Student workload (ECTS credits balance)
Student activity form Student workload
Summary student workload 110 h
Module ECTS credits 4 ECTS
Udział w zajęciach dydaktycznych/praktyka 27 h
Preparation for classes 30 h
przygotowanie projektu, prezentacji, pracy pisemnej, sprawozdania 20 h
Realization of independently performed tasks 30 h
Examination or Final test 2 h
Contact hours 1 h
Module content
Lectures (9h):

Podstawy zarządzania projektami: m.in. pojęcie projektu, istota zarządzania projektami (zp), rys historyczny, produkty projektu, zakres projektu, struktura podziału prac .
Organizacyjne aspekty zarządzania projektami: m.in. Rola menadżera, zespołu projektowego, ich obowiązki, dobór zespołu, interesariusze projektu, struktura organizacyjna.
Zarządzanie czasem, zasobami i zakresem projektu, harmonogramy.
Wstępny projekt przedsięwzięcia, planowanie szczegółowe, uruchomienie projektu, jego monitoring, zamknięcie.
Metody oceny stanu realizacji projektu, czynniki sukcesu projektu.
Ryzyko w projekcie: istota, przyczyny, identyfikacja, ocena i reagowanie.
Jakość projektu, zarządzanie jakością projektu, raportowanie.
Metodyki zarządzania projektami.
Informatyczne systemy zarządzania projektami : MS Project – szczegółowa analiza narzędzia.

Project classes (9h):

Wykonanie projektu wybranego przedsięwzięcia:
1. Ogólne informacje o projekcie
2. Warunki zakończenia projektu
3. Struktura organizacyjna
4. Plan wykorzystania zasobów
5. Harmonogram projektu
6. Ryzyko realizacji projektu
7. Wykres Gantta
8. Budżet projektu
9. Ocena projektu
10. Załącznik (projekt wykonany w Microsoft Project)

Laboratory classes (9h):

Zapoznanie się z programem Microsoft Project.: zadania (charakterystyka, rodzaje zadań, punkty kontrolne projektu, typy zależności pomiędzy zadaniami), zasoby (typy, charakterystyka, koszt użycia zasobu, przydział do czynności), harmonogram realizacji sieci czynności (wykres Gantta, diagram sieciowy), histogramy, optymalizacja realizacji sieci czynności, rozwiązywanie problemów nierównomiernego zapotrzebowania na zasoby, określenie niezbędnego zapotrzebowania na zasoby dla zadanego czasu realizacji sieci czynności, badanie rozkładów w czasie wydatkowanych nakładów, plan bazowy, aktualizacja realizacji projektu, raporty.

Additional information
Teaching methods and techniques:
  • Lectures: Treści prezentowane na wykładzie są przekazywane w formie prezentacji multimedialnej w połączeniu z klasycznym wykładem tablicowym wzbogaconymi o pokazy odnoszące się do prezentowanych zagadnień.
  • Project classes: Studenci wykonują zadany projekt samodzielnie, bez większej ingerencji prowadzącego. Ma to wykształcić poczucie odpowiedzialności za pracę w grupie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
  • Laboratory classes: W trakcie zajęć laboratoryjnych studenci samodzielnie rozwiązują zadany problem praktyczny, dobierając odpowiednie narzędzia. Prowadzący stymuluje grupę do refleksji nad problemem, tak by otrzymane wyniki miały wysoką wartość merytoryczną.
Warunki i sposób zaliczenia poszczególnych form zajęć, w tym zasady zaliczeń poprawkowych, a także warunki dopuszczenia do egzaminu:

Ocena ćwiczeń projektowych wynika z poziomu i terminowości zrealizowanego projektu.
Na oddanie projektu wyznaczany jest termin podstawowy i dodatkowy termin – traktowany jako uzupełniający.
Projekt oceniony negatywnie może być jednokrotnie poprawiony.

Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń projektowych.

Participation rules in classes:
  • Lectures:
    – Attendance is mandatory: No
    – Participation rules in classes: Studenci uczestniczą w zajęciach poznając kolejne treści nauczania zgodnie z syllabusem przedmiotu. Studenci winni na bieżąco zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Rejestracja audiowizualna wykładu wymaga zgody prowadzącego.
  • Project classes:
    – Attendance is mandatory: Yes
    – Participation rules in classes: Studenci wykonują prace praktyczne mające na celu uzyskanie kompetencji zakładanych przez syllabus. Ocenie podlega sposób wykonania projektu oraz efekt końcowy.
  • Laboratory classes:
    – Attendance is mandatory: Yes
    – Participation rules in classes: Studenci wykonują ćwiczenia laboratoryjne zgodnie z materiałami udostępnionymi przez prowadzącego. Zaliczenie zajęć odbywa się na podstawie zaprezentowania rozwiązania postawionego problemu. .
Method of calculating the final grade:

Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen: z egzaminu (waga 0,4) i ćwiczeń (waga 0,3) i laboratoriów (0,3).

Sposób i tryb wyrównywania zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach:

W przypadku zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach projektowych, student jest zobowiązany do uczestnictwa w zajęciach innej grupy (tzw. odrobienie zajęć) lub samodzielnie przyswoić materiał realizowany na zajęciach.
Student może korzystać z konsultacji z prowadzącym przeprowadzanych w wyznaczonym terminie.

Prerequisites and additional requirements:

znajomość modułu – Badania operacyjne

Recommended literature and teaching resources:

1.Trocki M., Grucza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami.;, PWE Warszawa 2003
2. Wirkus M., Roszkowski H., Dostatni E. Gierulski W., Zarządzanie projektem: PWE Warszawa 2014
3. ChatfieldC., Johnson T., Microsoft Project 2013, Krok po kroku, Warszawa 2013
4. Trocki m., Organizacja projektowa, PWE Warszawa 2014
5. Grucza B., Ćwik K., Zarządzanie projektami – studia przypadków, Oficyna a Wolters Kluwer business, W-wa 2013
6. Chmielarz W., Zarządzanie projektami a rozwój systemów informatycznych zarządzania, WWZ Warszawa 2013
7. Nicholas J., Steyn H., Zarządzanie projektami, Oficyna a Wolters Kluwer business, W-wa 2012

Scientific publications of module course instructors related to the topic of the module:

Marta SUKIENNIK, Koncepcja modelu biznesu dla kopalń węgla kamiennego w Polsce, Gliwice, 27.06.2013 1 dysk optyczny.
Marta SUKIENNIK , Aneta NAPIERAJ, Zarządzanie wiedzą w aspekcie tworzenia zintegrowanych systemów zarządzania przedsiębiorstwem górniczym w Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji. red. R. Knosali, Opole 2012.

Additional information:

Zaliczenie wykładów w formie pisemnej lub/i egzamin – (1 termin podstawowy i 2 terminy poprawkowe).
Zaliczenie ćwiczeń – uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie i obrona projektu.