Dane EU modułowego:
Kod:
M_W001
Kategoria:
Wiedza
Moduł:
Nowe technologie w ceramice
Efekt kształcenia:
Student zdobywa wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące najnowszych osiągnięć w zakresie technologii wyrobów ceramicznych.
Powiązania z KEU:
  • CER2A_W01
    Zna i rozumie metody badań struktury i mikrostruktury, właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i termicznych, surowców, materiałów ceramicznych i kompozytowych.
  • CER2A_W03
    Zna i rozumie zasady, metody, techniki i narzędzia stosowane przy projekrowaniu i modelowaniu wyrobów ceramicznych oraz materiałów o złożonej strukturze, tworzących uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zaganienia z dyscypliny inżynierii chemicznej.
  • CER2A_W04
    Zna i rozumie w pogłębionym stopniu procesy i zjawiska zachodzące podczas technologii wytwarzania szkła, ceramiki szklachetnej i artystycznej, szkliw i angob, jak również materiałów metalicznych, polimerowych i kompozytowych. Zna i rozumie metody zdobienia ceramiki i szkła oraz wdrażania projektów do praktyki przemysłowej
  • CER2A_W05
    Zna i rozumie dylematy wykonawcze, ekonomiczne, prawne i zawodowe związane z kierunkiem studiów. Zna podstawowe narzędzia i techniki rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich, a także zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości.
  • CER2A_W06
    Zna i rozumie w pogłębionym stopniu sposoby wykorzystania sprzętu komputerowego, specjalistycznego oprogramowania oraz metod analizy statystycznej w projektowaniu i modelowaniu procesów technologicznych i wyrobów cermicznych, a także zna techniczne słownictwo angielskie w dziedzinie technologii ceramiki i szkła oraz zarządzania produkcją.
  • CER2A_U01
    Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych problemów związanych z projektowaniem, wytwarzaniem i użytkowaniem materiałów ceramicznych, a także dokonywać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i oceniać te rozwiązania.
  • CER2A_U03
    Potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe zagadnienia techniczne z zakresu dyscypliny inzynierii chemicznej związane z kerunkiem studiów poprzez dobór oraz zastosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych oraz współpracę z innymi osobami w ramach prac zespołowych.
  • CER2A_U04
    Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym aspekty etyczne, dokonywać wstępne oceny ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich , a także dokonywać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań z zakresu wzornictwa szkła i ceramiki i oceniać te rozwiązania.
  • CER2A_U05
    Potrafi wykonywać zadania i rozwiazywać problemy inżynierskie poprzez przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi, a także projektować oraz wykonywać urządzenia, systemy lub procesy poprzez dobór odpowied nio dobranych metod, narzędzi i materiałów. Potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie.
  • CER2A_U06
    Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią, a także komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
  • CER2A_K01
    Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego; inicjowania działań na rzecz interesu publicznego; myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
  • CER2A_K02
    Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści; uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. A także uczenia się przez całe życie i efektywnego wykorzystania swoich umiejętności w pracy inżyniera.
  • CER2A_K03
    Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad.