Moduł oferowany także w ramach programów studiów:
Informacje ogólne:
Nazwa:
Układy monitorowania urządzeń mechatronicznych
Tok studiów:
2019/2020
Kod:
RIME-1-702-s
Wydział:
Inżynierii Mechanicznej i Robotyki
Poziom studiów:
Studia I stopnia
Specjalność:
-
Kierunek:
Inżynieria Mechatroniczna
Semestr:
7
Profil:
Ogólnoakademicki (A)
Język wykładowy:
Polski
Forma studiów:
Stacjonarne
Strona www:
 
Prowadzący moduł:
dr hab. inż. Barszcz Tomasz (tbarszcz@agh.edu.pl)
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się dla modułu zajęć

Opis efektów uczenia się dla modułu zajęć
Kod MEU Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów do Powiązania z KEU Sposób weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta w ramach poszczególnych form zajęć i dla całego modułu zajęć
Wiedza: zna i rozumie
M_W001 Zna teorię niezawodności (definicje niezawodności, ryzyka, trwałości, gotowości, naprawialności) i potrafi wymienić charakterystyki niezawodności obiektów nienaprawialnych. IME1A_W01, IME1A_W14 Kolokwium
M_W002 Ma podstawową wiedzę na temat niezawodności obiektów technicznych prostych i złożonych oraz rozumie założenia poczynione w zakresie opisu obiektów technicznych z elementami zależnymi. IME1A_W01, IME1A_W14 Kolokwium
M_W003 Zna liczbowe charakterystyki niezawodności. IME1A_W01, IME1A_W14 Kolokwium
M_W004 Ma podstawową wiedzę na temat niezawodności obiektów prostych i złożonych oraz rozumie założenia poczynione w zakresie opisu obiektów z elementami zależnymi. IME1A_W01, IME1A_W14 Kolokwium
M_W005 Zna podstawowe modele niezawodnościowe aproksymacyjne typowych (rozkład wykładniczy, Weibulla, normalny, logarytmiczno-normlany) Kolokwium
M_W006 Rozumie zaawansowane element teorii niezawodność, w tym niezawodność warunkową Kolokwium
Liczba godzin zajęć w ramach poszczególnych form zajęć:
SUMA (godz.)
Wykład
Ćwicz. aud
Ćwicz. lab
Ćw. proj.
Konw.
Zaj. sem.
Zaj. prakt
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
30 10 0 0 10 0 10 0 0 0 0 0
Matryca kierunkowych efektów uczenia się w odniesieniu do form zajęć i sposobu zaliczenia, które pozwalają na ich uzyskanie
Kod MEU Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów do Forma zajęć dydaktycznych
Wykład
Ćwicz. aud
Ćwicz. lab
Ćw. proj.
Konw.
Zaj. sem.
Zaj. prakt
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
Wiedza
M_W001 Zna teorię niezawodności (definicje niezawodności, ryzyka, trwałości, gotowości, naprawialności) i potrafi wymienić charakterystyki niezawodności obiektów nienaprawialnych. - - - - - - - - - - -
M_W002 Ma podstawową wiedzę na temat niezawodności obiektów technicznych prostych i złożonych oraz rozumie założenia poczynione w zakresie opisu obiektów technicznych z elementami zależnymi. - - - - - - - - - - -
M_W003 Zna liczbowe charakterystyki niezawodności. - - - - - - - - - - -
M_W004 Ma podstawową wiedzę na temat niezawodności obiektów prostych i złożonych oraz rozumie założenia poczynione w zakresie opisu obiektów z elementami zależnymi. - - - - - - - - - - -
M_W005 Zna podstawowe modele niezawodnościowe aproksymacyjne typowych (rozkład wykładniczy, Weibulla, normalny, logarytmiczno-normlany) - - - - - - - - - - -
M_W006 Rozumie zaawansowane element teorii niezawodność, w tym niezawodność warunkową - - - - - - - - - - -
Nakład pracy studenta (bilans punktów ECTS)
Forma aktywności studenta Obciążenie studenta
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 60 godz
Punkty ECTS za moduł 2 ECTS
Udział w zajęciach dydaktycznych/praktyka 30 godz
Przygotowanie do zajęć 30 godz
Szczegółowe treści kształcenia w ramach poszczególnych form zajęć (szczegółowy program wykładów i pozostałych zajęć)
Wykład (10h):
-
Ćwiczenia projektowe (10h):
-
Zajęcia seminaryjne (10h):
-
Pozostałe informacje
Metody i techniki kształcenia:
  • Wykład: Treści prezentowane na wykładzie są przekazywane w formie prezentacji multimedialnej w połączeniu z klasycznym wykładem tablicowym wzbogaconymi o pokazy odnoszące się do prezentowanych zagadnień.
  • Ćwiczenia projektowe: Studenci wykonują zadany projekt samodzielnie, bez większej ingerencji prowadzącego. Ma to wykształcić poczucie odpowiedzialności za pracę w grupie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
  • Zajęcia seminaryjne: Na zajęciach seminaryjnych podstawą jest prezentacja multimedialna oraz ustna prowadzona przez studentów. Kolejnym ważnym elementem kształcenia są odpowiedzi na powstałe pytania, a także dyskusja studentów nad prezentowanymi treściami.
Warunki i sposób zaliczenia poszczególnych form zajęć, w tym zasady zaliczeń poprawkowych, a także warunki dopuszczenia do egzaminu:

Zasady udziału w zajęciach:
  • Wykład:
    – Obecność obowiązkowa: Nie
    – Zasady udziału w zajęciach: Studenci uczestniczą w zajęciach poznając kolejne treści nauczania zgodnie z syllabusem przedmiotu. Studenci winni na bieżąco zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Rejestracja audiowizualna wykładu wymaga zgody prowadzącego.
  • Ćwiczenia projektowe:
    – Obecność obowiązkowa: Tak
    – Zasady udziału w zajęciach: Studenci wykonują prace praktyczne mające na celu uzyskanie kompetencji zakładanych przez syllabus. Ocenie podlega sposób wykonania projektu oraz efekt końcowy.
  • Zajęcia seminaryjne:
    – Obecność obowiązkowa: Tak
    – Zasady udziału w zajęciach: Studenci prezentują na forum grupy temat wskazany przez prowadzącego oraz uczestniczą w dyskusji nad tym tematem. Ocenie podlega zarówno wartość merytoryczna prezentacji, jak i tzw. kompetencje miękkie.
Sposób obliczania oceny końcowej:

Ocena końcowa będzie oceną z kolokwium zaliczeniowego

Sposób i tryb wyrównywania zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach:

Wymagania wstępne i dodatkowe, z uwzględnieniem sekwencyjności modułów :

Nie podano wymagań wstępnych lub dodatkowych.

Zalecana literatura i pomoce naukowe:

Nie podano zalecanej literatury lub pomocy naukowych.

Publikacje naukowe osób prowadzących zajęcia związane z tematyką modułu:

Nie podano dodatkowych publikacji

Informacje dodatkowe:

Brak