Moduł oferowany także w ramach programów studiów:
Informacje ogólne:
Nazwa:
Technika tworzenia prac dyplomowych i naukowych
Tok studiów:
2019/2020
Kod:
STCH-1-610-s
Wydział:
Energetyki i Paliw
Poziom studiów:
Studia I stopnia
Specjalność:
-
Kierunek:
Technologia Chemiczna
Semestr:
6
Profil:
Ogólnoakademicki (A)
Język wykładowy:
Polski
Forma studiów:
Stacjonarne
Strona www:
 
Prowadzący moduł:
dr inż. Górecki Jerzy (gorecki@agh.edu.pl)
Treści programowe zapewniające uzyskanie efektów uczenia się dla modułu zajęć

Opis efektów uczenia się dla modułu zajęć
Kod MEU Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów do Powiązania z KEU Sposób weryfikacji i oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta w ramach poszczególnych form zajęć i dla całego modułu zajęć
Wiedza: zna i rozumie
M_W001 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu: - tworzenia profesjonalnych opisów eksperymentów i procedur postępowania - opracowania merytorycznego i graficznego wyników pomiarów - tworzenia dokumentacji technicznej i fotograficznej procesów chemicznych, - tworzenia sprawozdań i raportów - analizy i zaspokajania potrzeb odbiorcy dokumentu - instrukcji stanowiskowych TCH1A_W07, TCH1A_W05 Wykonanie projektu
Umiejętności: potrafi
M_U001 Student potrafi: - pracować w zespole - w sposób logicznym opisywać zjawiska fizyczne i procesy oraz wizualizować informacje - czytać i wykorzystywać dokumentację techniczną do tworzenia instrukcji, sprawozdań czy raportów. TCH1A_U05, TCH1A_U01 Projekt
M_U002 Student potrafi komunikować się (informować, szkolić, aplikować) za pomocą tekstów technicznych z dowolna grupą odbiorców. Student potrafi pozyskiwać informacje z Internetu i przetwarzać je w celu dostosowania ich do potrzeb konkretnego odbiorcy dokumentu technicznego. TCH1A_U01, TCH1A_U04 Projekt
Kompetencje społeczne: jest gotów do
M_K001 Student potrafi myśleć w sposób kreatywny, a w szczególności potrafi tworzyć logiczny ciąg informacji i dobierać środki graficzne (wykresy, schematy, rysunki) do typu opracowywanego dokumentu co pozwala w maksymalny sposób zaspokoić potrzeby czytelnika i zwiększyć skuteczność tworzonego dokumentu. Projekt
Liczba godzin zajęć w ramach poszczególnych form zajęć:
SUMA (godz.)
Wykład
Ćwicz. aud
Ćwicz. lab
Ćw. proj.
Konw.
Zaj. sem.
Zaj. prakt
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
30 10 0 0 0 0 20 0 0 0 0 0
Matryca kierunkowych efektów uczenia się w odniesieniu do form zajęć i sposobu zaliczenia, które pozwalają na ich uzyskanie
Kod MEU Student, który zaliczył moduł zajęć zna i rozumie/potrafi/jest gotów do Forma zajęć dydaktycznych
Wykład
Ćwicz. aud
Ćwicz. lab
Ćw. proj.
Konw.
Zaj. sem.
Zaj. prakt
Zaj. terenowe
Zaj. warsztatowe
Prace kontr. przejść.
Lektorat
Wiedza
M_W001 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu: - tworzenia profesjonalnych opisów eksperymentów i procedur postępowania - opracowania merytorycznego i graficznego wyników pomiarów - tworzenia dokumentacji technicznej i fotograficznej procesów chemicznych, - tworzenia sprawozdań i raportów - analizy i zaspokajania potrzeb odbiorcy dokumentu - instrukcji stanowiskowych + - - - - + - - - - -
Umiejętności
M_U001 Student potrafi: - pracować w zespole - w sposób logicznym opisywać zjawiska fizyczne i procesy oraz wizualizować informacje - czytać i wykorzystywać dokumentację techniczną do tworzenia instrukcji, sprawozdań czy raportów. - - - - - + - - - - -
M_U002 Student potrafi komunikować się (informować, szkolić, aplikować) za pomocą tekstów technicznych z dowolna grupą odbiorców. Student potrafi pozyskiwać informacje z Internetu i przetwarzać je w celu dostosowania ich do potrzeb konkretnego odbiorcy dokumentu technicznego. + - - - - + - - - - -
Kompetencje społeczne
M_K001 Student potrafi myśleć w sposób kreatywny, a w szczególności potrafi tworzyć logiczny ciąg informacji i dobierać środki graficzne (wykresy, schematy, rysunki) do typu opracowywanego dokumentu co pozwala w maksymalny sposób zaspokoić potrzeby czytelnika i zwiększyć skuteczność tworzonego dokumentu. - - - - - + - - - - -
Nakład pracy studenta (bilans punktów ECTS)
Forma aktywności studenta Obciążenie studenta
Sumaryczne obciążenie pracą studenta 55 godz
Punkty ECTS za moduł 2 ECTS
Udział w zajęciach dydaktycznych/praktyka 30 godz
przygotowanie projektu, prezentacji, pracy pisemnej, sprawozdania 15 godz
Samodzielne studiowanie tematyki zajęć 10 godz
Szczegółowe treści kształcenia w ramach poszczególnych form zajęć (szczegółowy program wykładów i pozostałych zajęć)
Wykład (10h):

Wykłady
1. Dokumentacja techniczna – podstawy
2. Podstawowe typów dokumentów
3. Proces tworzenia dokumentu
4. Grafika w dokumencie
5. Proces korekty dokumentu
6. Końcowe opracowanie dokumentu
7. Dokumenty multimedialne

Zajęcia seminaryjne (20h):

Zajęcia seminaryjne
a. Analiza potrzeb czytelnika dokumentu
b. Tworzenie zawartość merytorycznej dokumentu
c. Tworzenie logicznej struktury dokumentu
d. Kontrola zawartości i logiki dokumentu
e. Korekta formy dokumentu
f. Dokumentacja fotograficzna

Uczestnictwo w zajęciach pozwala na zdobycie wiedzy potrzebnej do stworzenia dowolnego logicznego i skutecznego dokumentu (sprawozdania, listu, pracy magisterskiej itd.)
w tym podstaw fotografi (dokumentacja fotograficzna).

Pozostałe informacje
Metody i techniki kształcenia:
  • Wykład: Treści prezentowane na wykładzie są przekazywane w formie prezentacji multimedialnej w połączeniu z klasycznym wykładem tablicowym wzbogaconymi o pokazy odnoszące się do prezentowanych zagadnień.
  • Zajęcia seminaryjne: Na zajęciach seminaryjnych podstawą jest prezentacja multimedialna oraz ustna prowadzona przez studentów. Kolejnym ważnym elementem kształcenia są odpowiedzi na powstałe pytania, a także dyskusja studentów nad prezentowanymi treściami.
Warunki i sposób zaliczenia poszczególnych form zajęć, w tym zasady zaliczeń poprawkowych, a także warunki dopuszczenia do egzaminu:

Zasady udziału w zajęciach:
  • Wykład:
    – Obecność obowiązkowa: Nie
    – Zasady udziału w zajęciach: Studenci uczestniczą w zajęciach poznając kolejne treści nauczania zgodnie z syllabusem przedmiotu. Studenci winni na bieżąco zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości. Rejestracja audiowizualna wykładu wymaga zgody prowadzącego.
  • Zajęcia seminaryjne:
    – Obecność obowiązkowa: Tak
    – Zasady udziału w zajęciach: Studenci prezentują na forum grupy temat wskazany przez prowadzącego oraz uczestniczą w dyskusji nad tym tematem. Ocenie podlega zarówno wartość merytoryczna prezentacji, jak i tzw. kompetencje miękkie.
Sposób obliczania oceny końcowej:

OK – ocena końcowa, DT – ocena stworzonego dokumentu, A – aktywność na zajęciach

Ocena końcowa jest obliczana następująco:

OK = 0.8DT + 0.2A

Sposób i tryb wyrównywania zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach:

Wymagania wstępne i dodatkowe, z uwzględnieniem sekwencyjności modułów :

Podstawowa znajomość programu Word

Zalecana literatura i pomoce naukowe:

1. January Weiner, Technika pisania i prezentowania prac naukowych: publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster. Uniwersytet jagielloński, 1992
2. Technical Writing http://www.docsymmetry.com/
3. Online Technical Writing, http://www.prismnet.com/~hcexres/textbook/
4. Elżbieta Żurek, Sztuka prezentacji, Poltext, 2006
5. Gordon DRyden, Jeannette Vos, Rewolucja w nauczaniu, Moderski i s-ka, 1999
6. Gerald J. Alred, Charles T. Brusaw, Walter E. Oliu, Hand Book of technical Writing, St. Martin’s Press, 2006

Publikacje naukowe osób prowadzących zajęcia związane z tematyką modułu:

Nie podano dodatkowych publikacji

Informacje dodatkowe:

Brak